Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Συλλόγου Φοιτητών ΠΤΔΕ 18/3/14


Μετά από μια περίοδο παρατεταμένης αδράνειας του Συλλόγου για 4 μήνες, πραγματοποιήθηκε επιτέλους μια ενεργοποίησή του σε μια σειρά από δράσεις που αποφασίστηκαν από τη Γενική Συνέλευση. Κάνοντας μια αποτίμηση τους, πρέπει να σταθούμε στην πολύ μαζική συμμετοχή του συλλόγου στις δράσεις που αποφασίστηκαν, από την πορεία που είχαμε την πιο μαζική παρουσία στο φοιτητικό μπλοκ, μέχρι την παράσταση διαμαρτυρίας στον αντιπρύτανη για τη Λέσχη και το μπλοκάρισμα του ελέγχου της  ώστε να είναι η είσοδος δωρεάν για όλους και την παρέμβαση μας στη συνέλευση των καθηγητών. Στην τελευταία, πετύχαμε σημαντικές νίκες όπως η συμμετοχή του Συλλόγου στην επιτροπή διαμόρφωσης προγράμματος σπουδών όπου μπορούμε να διεκδικήσουμε 42 διδακτικές μονάδες για όλα τα έτη. Επίσης πήραμε μια πρώτη δέσμευση ότι οι καθηγητές δε θα δεχτούν την εφαρμογή  των νέων  Εσωτερικών Κανονισμών. Ο σύλλογος με την ενεργοποίησή του έδωσε μια πρώτη απάντηση στη γενικότερη επίθεση που δέχεται όχι μόνο η σχολή μας αλλά και ολόκληρη η τριτοβάθμια εκπαίδευση, κυρίως οι τομείς των ανθρωπιστικών επιστημών.  Η υποβάθμιση του 4ου έτους, η εντατικοποίηση ως αποτέλεσμα των περιορισμένων διδακτικών μονάδων, η τοποθέτηση της σχολής σε ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο σε συνδυασμό με τη μη αποκατάσταση των δασκάλων, δείχνουν μια ξεκάθαρη κατεύθυνση της κυβέρνησης για υποβάθμιση ή κατάργηση των παιδαγωγικών τμημάτων που πλέον δεν έχουν να παράγουν κανένα κέρδος για τις επιχειρήσεις. Όλα αυτά, έχοντας ξεκινήσει από τον νόμο-πλαίσιο της Διαμαντοπούλου που καθώς δεν μπόρεσε να περάσει στο σύνολο του, βρίσκοντας την αντίσταση του φοιτητικού κινήματος, έρχεται τώρα να περάσει τα εναπομείναντα κομμάτια του με τους λεγόμενους «Εσωτερικούς Κανονισμούς». 
Διάσπαση πτυχίου: Οι σπουδές διαρθρώνονται σε τρεις κύκλους, τον πρώτο (προπτυχιακές σπουδές = 3 έτη σπουδών = 180 πιστωτικές μονάδες), τον δεύτερο (μεταπτυχιακές σπουδές = 2 έτη σπουδών = το λιγότερο 60 πιστωτικές μονάδες) και τον τρίτο (διδακτορικές σπουδές= 3 έτη = το λιγότερο 30 πιστωτικές μονάδες και διδακτορική διατριβή). Μ’ αυτόν τον τρόπο διασπάται η ενιαιότητα του πτυχίου το οποίο αντικαθίσταται από τον ατομικό φάκελο προσόντων τον οποίο θα γεμίζει ο καθένας ξεχωριστά με πιστωτικές μονάδες. Πλέον δε θα έχουμε πτυχίο παιδαγωγού αλλά ένα πτυχίο – καρότσι (!) από σούπερ μάρκετ, καθώς θα «ψωνίζουμε» πιστωτικές μονάδες από διαφορετικές σχολές, χωρίς απαραίτητα να σχετίζονται με το αντικείμενό μας αλλά με τις ανάγκες του εργοδότη με τον οποίο θα βγούμε να διεκδικήσουμε μία θέση εργασίας στη βάση του ανταγωνισμού με τον διπλανό μας. Οι τρεις κύκλοι σπουδών χωρίζονται μεταξύ τους με οικονομικούς και εξεταστικούς φραγμούς. Ήδη μέσα στο κατακαλόκαιρο πέρασαν δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, ενώ κατεύθυνση του ΟΟΣΑ(Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), πέρα από μια σειρά «διαμαντιών» είναι η επιβολή διδάκτρων εδώ και τώρα στα προπτυχιακά και η αναγνώριση των ιδιωτικών κολλεγίων ως ισότιμων με τα δημόσια πανεπιστήμια.
Διαγραφές φοιτητών: με το νέο νόμο όποιος φοιτητής ξεπεράσει το όριο των ν+2 χρόνων διαγράφεται αυτομάτως από τη σχολή. Το ίδιο ισχύει και για όποιον δε γραφτεί για δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Αυτό σημαίνει πλήρη εντατικοποίηση των σπουδών και εάν κάποιος δεν είναι πλήρως αφοσιωμένος σε αυτές(εάν εργάζεται ή εάν μένει σε άλλη πόλη ή εάν απλά θέλει να κάνει κάτι διαφορετικό εκείνο το διάστημα στη ζωή του!) θα διαγράφεται. Αυτό από τη μια αποκλείει αυτόματα μια τεράστια μερίδα φοιτητών, κυρίως από λαϊκές οικογένειες, που αναγκάζονται να εργαστούν για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, κάτι που εντείνει ακόμη περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς. Βέβαια, για τους εργαζόμενους, έχουν προβλέψει να ρίξουν στάχτη στα μάτια, καθώς για αυτούς που δηλώνουν επίσημα 20 ώρες την εβδομάδα υπάρχει ειδική ρύθμιση. Ποιος όμως δουλεύει ασφαλισμένος και μάλιστα τόσες ώρες, στο σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα;
Επίσης, εάν κάποιος αποτύχει περισσότερες από τρεις φορές σε ένα μάθημα, θα εξετάζεται από «ειδική» τριμελή επιτροπή, χωρίς τον διδάσκοντα, ώστε να αποδείξει την αξία του να συνεχίσει τις σπουδές. Εάν αποτύχει κι εκεί 3 φορές, θα βλέπει το δρόμο της εξόδου. Επομένως, πλήρης εντατικοποίηση σπουδών, με απόλυτη αφοσίωση στις φοιτητικές υποχρεώσεις, χωρίς να υπάρχει χρόνος για συλλογικές διεκδικήσεις, διασπώντας τους φοιτητικούς συλλόγους και οδηγώντας τους φοιτητές στον ατομικό δρόμο και στον ανταγωνισμό.
Αυταρχικό μοντέλο διοίκησης: μετά τα Συμβούλια Ιδρύματος και την κατάργηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου αυτοδιοίκητου, καθώς το πανεπιστήμιο διοικείται πλέον από 7 manager, 7 καθηγητές – τσιράκια της κυβέρνησης και ένα «φοιτητή της καρδιάς μας» (αρχιδαπίτης), έρχονται έννοιες όπως: «Επιτροπή δεοντολογίας» και «Συνήγορος του φοιτητή» για να επιβάλλουν την καταστολή και την τρομοκρατία στα πανεπιστήμια. Οποιοδήποτε μέλος της πανεπιστημιακή κοινότητας αμφισβητήσει το νόμο περνά αυτομάτως από πειθαρχικό με κίνδυνο να διαγραφεί ή να χάσει τη δουλειά του. Οι συλλογικές διαδικασίες και οι αγωνιστικές δράσεις δε χωρούν προφανώς σε ένα πανεπιστήμιο των επιχειρήσεων και των λίγων. 
Ήδη παρατηρούμε τη μεθοδευμένη προσπάθεια της αστυνομίας να νομιμοποιήσει την είσοδό της στα πανεπιστήμια ώστε με πρόσχημα την έξαρση της εγκληματικότητας (κλοπές, ναρκωτικά από εμπόρους που σπρώχτηκαν σκόπιμα μέσα στο πανεπιστήμιο) να μπορεί να παρεμβαίνει και να καταστέλλει τις αγωνιστικές δράσεις των φοιτητών και των εργαζομένων (όπως συνέβη πέρσι με τη σύλληψη 11 απολυμένων εργολαβικών). Πρόκειται δηλαδή για μια επιχείρηση κατάργησης του ασύλου των ιδεών και των κοινωνικών αγώνων, με την πρυτανεία και τα ΜΜΕ να δρουν παράλληλα, κατασυκοφαντώντας το με ανακοινώσεις και «σοκαριστικές» ειδήσεις εγκλημάτων αλλά και με την προσπάθεια θέσπισης του κλειδώματος των χώρων τα σαββατοκύριακα από την πρυτανεία. Το άσυλο αποτελεί ζήτημα όλων των φοιτητών-τριών, που μέσα από τη δραστηριοποίηση τους τόσο με τους αγώνες όσο και με τη δράση των πολιτικών και πολιτιστικών ομάδων κρατούν το πανεπιστήμιο ζωντανό, ως ένα χώρο ελεύθερης συνδιαλλαγής απόψεων και ανάπτυξης προσωπικοτήτων και όχι ως χώρο που απλά κάνουμε μαθήματα και φεύγουμε.
Μαζί με τα παραπάνω που εντείνουν ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ζήτημα της λέσχης που μετά το πέρασμα της σε εργολάβο προβλέπει ότι θα τρώνε δωρεάν μόλις 5.500 φοιτητές  (τη στιγμή που ο συνολικός πληθυσμός του ΑΠΘ ξεπερνά τις 80.000!) που θα προκύπτουν μετά από αξιολόγηση βάσει οικονομικών κριτηρίων αλλά και με βάση το έτος φοίτησης που δεν μπορεί να ξεπερνάει τα ν+2 χρόνια. Ήδη έχει μπει έλεγχος στην είσοδο της Λέσχης ενώ για αυτούς που δεν είναι ανάμεσα στους 5.500 «τυχερούς» προβλέπεται αντίτιμο το οποίο αρχικά θα είναι 1,80€ ανά μερίδα! Επομένως, το κόστος της φοίτησης μετακυλίεται στις πλάτες των φοιτητών και όσοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν θα αποκλείονται.
Η αναδιάρθρωση στο πανεπιστήμιο, δεν είναι ξεκομμένη από τη γενικότερη επίθεση που δέχεται ο δημόσιος τομέας, με την επιχειρούμενη διάλυση της παιδείας και της υγείας, καθώς όντας δημόσιες δεν παράγουν κέρδη για το κεφάλαιο, το οποίο μέσα στην κρίση του αναζητά νέα πεδία κερδοφορίας. Η μεθοδευμένη διάλυση της δημόσιας παιδείας περνά τόσο μέσα από την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση στην τριτοβάθμια, όσο μέσα από το «νέο λύκειο», το οποίο εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, αποκλείοντας και από τη δευτεροβάθμια τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών και δημιουργεί το μοντέλο πειθήνιου και εντατικοποιημένου εργαζομένου. Κάτι που συνοδεύεται από την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ζουν σε καθεστώς επισφάλειας μιας και πλέον δεν γίνονται διορισμοί και οι μισθοί ολοένα και μειώνονται, ενώ για πρώτη φορά βλέπουμε απολύσεις στο δημόσιο στις 22 Μάρτη, των καθηγητών του ΕΠΑΛ που ήταν σε διαθεσιμότητα για 9 μήνες! Όλη αυτή η συντεταγμένη επίθεση δεν είναι τυχαία, αλλά αποτελεί την υλοποίηση, από την λαομίσητη κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου των επιταγών του ΔΝΤ και της ΕΕ, η οποία προκειμένου να εξασφαλίσει τα συμφέροντα του Ευρωπαϊκού κεφαλαίου δεν διστάζει να στηρίξει φασιστικά πραξικοπήματα, όπως αυτό στην Ουκρανία. Είναι η ιδια ΕΕ που στηριξε και στηρίζει τους νεοναζί της ΧΑ που με τις δολοφονίες και τα μαχαιρώματα εναντίον των κολασμένων της γης έχουν εκθρέψει την ξενοφοβία και τον ρατσισμό.Στο ίδιο τέμπο συνεχίζει η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, η οποία είναι υπεύθυνη για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης ανθρώπινων ψυχών, για τον φράχτη στον Έβρο και πρόσφατα την κρατική δολοφονία μεταναστών στο Φαρμακονήσι. 
Απέναντι σε όλα αυτά το φοιτητικό κίνημα πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Με νέα αφετηρία και αγωνιστικούς κόμβους την 48ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ 19-20/3, την τριήμερη της ΟΛΜΕ 19-20-21/3 και την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού στις 22/3 το φοιτητικό και ευρύτερα το νεολαιίστικο κίνημα πρέπει να βρεθεί στο δρόμο στο πλευρό των εργαζομένων ως μαχητικό κομμάτι της πληττόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας με τα δικά του όργανα πολιτικής και αγώνα. Το επόμενο διάστημα πρέπει μέσα από τις γενικές μας συνελεύσεις και τον συντονισμό τους, τις καταλήψεις και τις συντονιστικές επιτροπές, τη συμπόρευση με το ανεξάρτητο εργατικό κίνημα (μακριά από συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες και σεχταριστικές λογικές τύπου ΠΑΜΕ), να βρεθούμε στην πρώτη γραμμή της σύγκρουσης με την πολιτική που εξαθλιώνει το λαό και πετά τη νεολαία στην ανεργία και τη μετανάστευση.
Απαιτούμε:
Άμεση πρόσληψη αποσπασμένων για την κάλυψη των πρακτικών ασκήσεων. Διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών για σπουδές με αξία
Επί πληρωμή πρακτική με πλήρη ασφάλιση
Κάτω η ρύθμιση που επιβάλλει 24 διδακτικές μονάδες στο 4ο έτος
Όχι στην ιδιωτικοποίηση τη λέσχης - Όχι στο καθεστώς των εργολαβιών
Ανατροπή του νόμου Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλου και των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων σε όλες τις βαθμίδες.
Καμία εξωτερική αξιολόγηση στη σχολή μας -Όχι στους νέους Εσωτερικούς Κανονισμούς
Κανένα κλείσιμο – συγχώνευση σχολής. Καμία σκέψη για δίδακτρα, διαγραφές.
Καμία περιστολή του ασύλου και των δημοκρατικών δικαιωμάτων
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, καμία απόλυση υπαλλήλων 
Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς 
Ανατροπή των κατευθύνσεων της Μπολόνια-Πράγας-Βερολίνου. Άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τη διαδικασία της Μπολόνια, τις ευρωπαϊκές συμφωνίες για την εκπαίδευση και τα σχέδια για Κοινό Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΚΕΧΑΕ).
Κάτω το νέο σχολείο της αγοράς, όχι στις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων, πανεπιστημίων, νοσοκομείων κ.α.
Ενιαίο 12χρονο σχολείο με ελεύθερη πρόσβαση σε Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν. Κατάργηση κάθε είδους διαχωρισμών και κατηγοριοποίησης της νεολαίας σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΣΕΚ-ΙΕΚ-ΤΕΙ. Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό. Ενιαία προγράμματα σπουδών που θα εξασφαλίζουν μορφωτικά δικαιώματα.
Κάτω τα χέρια από τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες. Μέτωπο ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ για τη διεύρυνση τους.
Κανένα μέτρο ενάντια στο δικαίωμα της διαδήλωσης και της κατάληψης.
Ανατροπή κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και οποιουδήποτε εκφραστή αυτής της πολιτικής
Διαγραφή του χρέους. Εθνικοποίηση των τραπεζών και των βασικών τομέων παραγωγής. Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις. Λεφτά για την Παιδεία, την Υγεία την Ασφάλιση, ούτε ένα ευρώ για το χρέος και τους τραπεζίτες.
Έξω από ΕΕ-ΕΥΡΩ-ΔΝΤ. Διάλυση κάθε καπιταλιστικού μηχανισμού
Προχωράμε σε:
Κατάληψη της σχολής Τετάρτη 19/3 και συμμετοχή στην απεργία του δημοσίου τομέα, σε συντονισμό με τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους και τις ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης στις 11:00 στο άγαλμα Βενιζέλου
Σύσταση συντονιστικής επιτροπής, υπόλογη στη Γ.Σ. και ανοιχτή σε όλους τους φοιτητές, που θα συντονίζει τις δράσεις του συλλόγου αμέσως μετά τη συνέλευση
Συντονισμό με τον Σύλλογο των Εστιακών Φοιτητών 
Συντονισμό με υπόλοιπους συλλόγους που κινούνται σε αγωνιστική κατεύθυνση
Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ 21/3 στις 11:00 στο άγαλμα Βενιζέλου
Συμμετοχή στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο το Σάββατο 22/3 στο άγαλμα Βενιζέλου 12:00 και στην αντιφασιστική συναυλία στην κατειλημμένη ΕΡΤ3 στις 15:00 μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους
Παρέμβαση του συλλόγου στη φοιτητική λέσχη και μπλοκάρισμα του ελέγχου κάθε Πέμπτη στις 12:00
Παρέμβαση στην επιτροπή του προγράμματος σπουδών όποτε αυτή συσταθεί για τις διδακτικές μονάδες
Μπλοκάρισμα κάθε προσπάθειας κατάθεσης/ψήφισης/εφαρμογής των εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας
Να ανοίξει το φωτοτυπικό του 5ου για να εκτυπώνουν οι φοιτητές δωρεάν τις σημειώσεις
Εκδήλωση για το ζήτημα της πρακτικής και των αποσπασμένων, που θα οργανώσει η συντονιστική επιτροπή συνέλευσης
Νέα γενική συνέλευση ………………………………………………………..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου